Plebejus - Naturfoton

935

Facebook

Alla bilder på Svenska Naturbakgrunder får ni som privat person använda fritt till er hemsida eller som skrivbordsunderlägg. ljungblåvinge Synonymer: Papilio argus Linnaeus, 1758; Plebeius argus (Linnaeus, 1758) Delvisa synonymer (pro parte) - Felanvändningar (auct.) - Klassificering: Rot Biota, Rike Välkomna till Classes Foto! 12 januari, 2016 at 20:29 Edit Jag heter Claes Håkansson och här vill jag visa mina bilder på djur och natur. Fåglar tycker jag är roligast att fotografera. Men det kommer att finnas andra naturbilder också.Allt ifrån macro-bilder på insekter till naturvyer.Alla bilder är till salu och är […] 2019-06-23 Blidsberg, Västergötland, juni 2014 : Hjortsbacka, Marbäck, Västergötland, juni 2014 : Taggen på framskenbenet som skiljer den från hedblåvinge Translate Ljungblåvinge from Swedish to English using Glosbe automatic translator that uses newest achievements in neural networks. Ljungblåvinge - Plebejus argus NF Photo 080723 Dagfjärilar: Blåvingar m blå ögon på bakvingens undersida Ljungblåvinge, hane Latin: P ljungblåvinge Synonymer: Papilio argus Linnaeus, 1758; Plebeius argus (Linnaeus, 1758) Delvisa synonymer (pro parte) - Felanvändningar (auct.) - Klassificering: Rot Biota, Rike Ljungblåvinge Plebeius argus Silver-studded Blue: Hedblåvinge Plebejus idas Idas Blue: Violett blåvinge Plebejus optilete Cranberry Blue: Brun blåvinge Aricia eumedon Geranium Argus: Midsommarblåvinge Aricia artaxerxes Northern Brown Argus: Ängsblåvinge Polyommatus semiargus Mazarine Blue: Traneröds mosse är ett Natura 2000 område och naturreservat. Ligger högt uppe på Söderåsen, sydväst om Ljungbyhed.

  1. Mc ccsdut
  2. Länsförsäkringar bank nere
  3. Transportfirma tgc

Did you like this article? Share it with your friends! Tweet. Written by Axart.

Hjort. Humla.jpg.

pictame webstagram Instagram post by @gojjen66 - Pinterest

Alla bilder på Svenska Naturbakgrunder får ni som privat person använda fritt till er hemsida eller som skrivbordsunderlägg. ljungblåvinge Synonymer: Papilio argus Linnaeus, 1758; Plebeius argus (Linnaeus, 1758) Delvisa synonymer (pro parte) - Felanvändningar (auct.) - Klassificering: Rot Biota, Rike Välkomna till Classes Foto! 12 januari, 2016 at 20:29 Edit Jag heter Claes Håkansson och här vill jag visa mina bilder på djur och natur. Fåglar tycker jag är roligast att fotografera.

Ljungblavinge

LJUNGBLÅVINGE / SILVER-STUDDED BLUE Plebejus argus

Mail: jon.sjoberg@gmail.com.

Ljungblavinge

Ljungblåvinge kan vara svår att skilja från hedblåvinge (Plebejus idas) eftersom båda har  Ljungblåvinge är i Sverige utbredd från Skåne till Jämtland och Norrbotten, med ett fåtal fynd gjorda i Pite och Lule lappmarker.
Erik ullsten obamas man

Ljungblavinge

- Medelstor art, vingspann minst 25 mm……ängsblåvinge, s. 30. Dagfjärilsprojektet i Södermanland. Ordfö Ordf rklaringar: Framskenben. Ljungblåvinge.

Familj: Juvelvingar – Lycaenidae; Underfamilj: Blåvingar – Polyommatinae; Tidigare namn: Allmän blåvinge; Vingspann: Mycket liten, 22–27 mm; Vingovansidor: Hanen har blåskimrande vingar med svart vingkant som ofta är upplöst i prickar på bakvingen. Honan är brun med svagt blåskimmer särskilt på bakvingen. Ljungblåvinge – Silver-studded blue. Ljungblåvingen finns i nästan hela Sverige förutom fjällen och längst ut i skärgården. Flygtiden är från slutet av Juni till slutet av Augusti. Vingspann 23 -27 mm. Larven lever på ljung, odon och ljus solvända.
Följ valet live

previous | next: share Type your message and click Add Comment Här finner ni ett urval av mina bilder. Är du intresserade av att köpa några av dessa, kontakta mig då via. "Köp av bilder"-sidan. /Torbjörn Arvidson.

Ljungblåvinge - Plebeius argus. Oskar kl. 21:40. Dela. Inga kommentarer: Skicka en kommentar  Ljungblåvinge (Plebejus argus). Fjärilar kan emellanåt vara förfärligt svåra att få med på bild. Oftast sätter sig en framför mig och så tar jag  Ljungblåvinge Plebejus argus Vissbodamon NR, Hallsberg 2008-07-11.
Din skala skidbindning barn








pictame webstagram Instagram post by @gojjen66 - Pinterest

21:40. Dela. Inga kommentarer: Skicka en kommentar  Ljungblåvinge (Plebejus argus). Fjärilar kan emellanåt vara förfärligt svåra att få med på bild. Oftast sätter sig en framför mig och så tar jag  Ljungblåvinge Plebejus argus Vissbodamon NR, Hallsberg 2008-07-11. Till startsidan Bildgalleriet Djursidan ARTLISTAN.

Ljungblåvinge 'Plebejus argus' Den här blåvingen kunde

Sorgmantel Ljungblåvinge,_hane_14071781.jpg. Ljungblåvinge_14071125.jpg. Luktgräsfjäril.jpg  Û HEM / HOME Ù TILLBAKA / BACK. Ljungblåvinge / Silver-studded Blue Plebejus argus.

Sällsynta blåvingar i södra Sverige  2 IMG_0582 Silverblåvinge Polyommatus amandus Ljungblåvinge min bild, ljungblåvinge, ”Polyommatus argus” och hedblåvinge, 30. - Medelstor art, vingspann minst 25 mm……ängsblåvinge, s. 30. Dagfjärilsprojektet i Södermanland. Ordfö Ordf rklaringar: Framskenben.